söndag, januari 31, 2010

Kreativ bloggare och bloggräknare

Tack till Jane som givit mig utmärkelsen Kreativ Bloggare. Av Janes sajt som är rik på känslor, intryck och foton, framgår att man ska ge utmärkelsen vidare till sju medbloggare, men tyvärr klarar jag inte av det, tror knappast jag läser sju bloggar ens. Dem jag brukar länka till och listan till vänster får vara tecknet på mitt gillande.

De kreativa bloggarna förväntas också uppge sju fakta om sig själv. Politik och poesi brukar inte vara privat, men för denhär gången gör jag ett undantag som tack för stödet:
- jag har skrivit Festmanifest
- jag gillar att göra blombuketter men tar död på krukväxter
- min första scenframställning var rollen av en död örn
- jag samlar på speldosor
- jag uppskattar ingen annan sport än äventyrsbad
- färg och massor av färg gör mig lycklig
- innerst inne är jag dansös på Operan

En ny upptäckt är Politometern som åtagit sig att lista politiska bloggar. Efter ett vad det verkar grundligt arbete rankar de inflytande efter länkning och flr statistik på ledorden hos bloggare från alla riksdagspartier - trodde jag först, men ser sedan att Piratpartiet är med. Då undrar jag över urvalet, eftersom det finns ännu fler partier...
Hur som helst finns Politik och poesi på plats 17 av 185 vänsterbloggar. Bland alla politiska bloggar stod mitt infytande (tack vare dig som länkar hit) på plats 151 av 1371 igår. Visst är det ganska bra - särskilt som jag hamnade på steget över Maria Wetterstrand!

Politometern noterade också att Vänsterpartiets bloggar är de som oftast skriver om rasism och feminism. Liksom om poesi, märkligt nog.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till utmärkelsen-
såna berikar livet och uppmuntrar
till fortsatt bloggande.

Gladiatan