fredag, juni 26, 2009

En bra mix. Ähum.

Har skrivit till Reinfelt, till Solnas politiker och till Länsstyrelsen om Hagaparkens framtida tillgänglighet. Blev hänvisad till Slottsförvaltningen och skriver till dem nu.

Det enda svar jag hittills fått är från Solna-Moderaterna, som vill se ett Solnas Drottningholm där naturskönhet, kungligt residens och engelsk park förenas.
Med tanke på allt som Moderaterna brukar vilja se är en superpark inte det sämsta.
Men mina frågor gällde inte visionen, utan konsekvensbeskrivningen.
Och den var nog det mest kortfattade jag läst i den vägen:
en bra mix”, ”en positiv upplevelse för alla parter”.
En avspärrad och övervakad bra mix???


Du kan skriva på namnlistan för ett öppet Haga som finns här

En som också bloggat är Fotosidan

- - -
Från parkvisioner och bevakning är steget inte långt till... Michael Jackson. Lite tomt blir det allt, eftersom hans talang inte bara var sången utan också att verka så helkoko så det blir rörande.
En liten anekdot: vid 80-talets utgång lyssnade jag på ett musikprogram i radio som skulle spegla det gånga decenniet, men tillfrågad om vad de tog upp kom jag inte på nånting mer än: Det var Michael Jackson... och Michael Jackson... och Michael Jackson...

Inga kommentarer: